Paksuna

Avoin foorumi etenkin allekirjoittaneelle purkaa hämmennystään, ilon ja ahdistuksen tunteita, ihmetellä alakulttuuria, joka ympäröi raskautta ja kummastella lässytyksen määrää. Yhteenveto Tyypin odotusajalta, joka loppui maanantaina 2.4.2007, juuri ennen virka-aikaa, eli 15:59.

sunnuntaina, tammikuuta 21, 2007

Palvelusta

Mitä jos mun tarvitsisi soittaa jonnekin kysyäkseni jotain liittyen "tähän tilaan"? Jos musta oikeasti tuntuisi, että mua vähän mietityttää, että mitä hel... Minne mä soittaisin? Neuvolaan? En ehkä, koska sinne soitteluista on huomannut nyt sen, että mun pitäisi tietää kenelle ne yhdistäisi ja yleensä siellä sitten yhdistellään ja mä olen jossain jonossa, ties kuinka kauan ja sitten selviää, että soittoaika oli ja meni ja seuraava on huomenna. Tää systeemi on niin huonosti organisoitu, että IHME jos se tulee kalliiksi.

Mäkin varmasti soittaisin Kätlärille. Kuten olen soittanut mm. siitä kun hukkasin sieltä tulleen infon (kaksi A4-paperia), että voidaanko me tulla jo ennen valmennuksia tutustumaan (ei voida). Sen tiedon toki olisin kuullut mielelläni jo sieltä "neuvonnan"mieheltä tai jo siltä joka vastasi Haikaranpesässä. Siihen EI olisi ehkä tarvittu kätilöä, joka kuullosti siltä ettei juurikaan kiinnosta vastata typeriin kysymyksiin.

Aim sou sori, mutta mä en ole ennen synnyttänyt Kätilöopistolla... Oota, mä en ole synnyttänyt. Siis ikinä, nevör evör pifööör. Jos ei kysy, ei voi tietää. Ja hal-looo, HUS:in nettisaitit, siis vaikka Kätlärin on ihan ...hyvin kökköjä. Tavallaan ihan näin subjektiivisesti ne voisivat olla paremmat. Siis informatiivisemmat. Paremmat todella monella tapaa.

Jollain... no lähes millä vaan on paremmat sivut kuin Kätlärillä. Mairen kasvattajalla muiden muassa! Ja nyt puhutaan sellaisesta asiakaspalvelun alueesta jota tarvitaan, jooo-o, aika harvoin noin per perhepiiri, mutta joka koetaan aika ...vahvasti.

Jos mua riepoo vaikka huono kampaajalla käyntikerta (jota EI siis ole tapahtunut vuosiin!!) tai kosmetologikeikka, niin ...MIKSI mua ei riepoisi huonot kokemukset synnytykseen liityen?! Mietitään tätä... vaikka sillain, että veren kiehunnan ihan kuulee.

Jooo.

Pitääkö tätä asiaa esittää edes, siis tällaista vertausta. On jälleen eriasia jos joku on käynyt hoitsukoulun tai on asiantuntija muutoin. Ei voida olettaa, että peruslähtökohtaisesti kaikkien tulisi olla asiantuntijoita, jotta palvelua voisi käyttää, onnistuneesti. Niin että sen "säännöt", tavat ja käytännöt hallitsisi suvereenisti. Mikä se sellainen palvelu on? Varsinkaan palvelu, joka on kuitenkin ajateltu ihan kaikille. Julkinen. Ei mikään "salaistentervehdystenkilta".

Koska JOS on ensimmäistä kertaa raskaana, niin harva on asiantuntija ja toisekseen jokainen raskaus on käsittääkseni erilainen.

Jos joudun tuntemaan mielipahassa tai sellaisessa pienessä pelkotilassa, syvässä huolestuneisuudessa jotain kaiken sen sivuuttavaa ja sitä tunnetta disauttavaa (noh, halveksuvaa) käytöstä, niin mä... jääköön salaisuudeksi ja ässiksi hihoihin sekä sukanvarsiin.

Tunnisteet: , ,