Paksuna

Avoin foorumi etenkin allekirjoittaneelle purkaa hämmennystään, ilon ja ahdistuksen tunteita, ihmetellä alakulttuuria, joka ympäröi raskautta ja kummastella lässytyksen määrää. Yhteenveto Tyypin odotusajalta, joka loppui maanantaina 2.4.2007, juuri ennen virka-aikaa, eli 15:59.

keskiviikkona, helmikuuta 07, 2007

Nännit suojaan!

Vinkistä vaari. Mietin, että mistä ihmeestä sitä löytää nänninsuojakumikuppeja. Siis pitääkö mennä erikoistarvikeliikkeesseen vai voisiko olla niin, että hyvin varisteltu Stockmann riittää. Riittihän se. Hakiksen Sokos nyt on ihan anaalista...

Ilman myyjän apua (koska Stockalla ei kuulemma myyjien kuulu "ahdistella" asiakkaita, ei edes ihan eksyneen näköisiä) löysin etsimäni. Kaikki ja vähän myös till. Ostin ihan itse itselleni topin, joka kait on niinka mahatuubi. Se on niin surffing, että menee sitten kesälläkin mainiosti. Ostin myös gruuvin farkkuhameen, koska tuo musta Hempan hamonen alkaa näyttää jo vuosia käytetyltä rievulta (laatua, laatua).

Miten voi tuttejakin olla sen seitsemää sorttia ja kaikissa jotain hienoja ominaisuuksia!? Samaten tuttipulloja ja ties mitä kaikkea. Ja kun myyjää ei saanut katseella metsästettyä sitten millään eikä edes kun tavarat vaan tippuili käsistä tein itsenäisiä ratkaisuja. Let's see pärjätäänkö näillä.

Voisivat myyjättäret nyt VÄHÄN käyttää omaakin järkeä. Jopa Japanissa myyjät voivat protokollan mukaan kysyä tarvitseeko asiakas asiantuntemusta. Ei sitä tarvitse jäädä niskaan hönkimään. Niin ja olla edes keskitasoisen ystävällisiä noin 3kymppiselle naiselle, jolla on se Stockan kanta-asiakaskortti ja ostoksetkin ihan kiitettävät.

Tyypillä on nyt kynsisakset ja mm. puinen harja. Tarvitsee napata yksi kuumemittari sitten ihan Tyypin käyttöön. Että on sitten Tyypin saniteetti-/beutibäägissä. Elotuulesta (vaikka onkin enää vain luomukauppa eikä antrohörhö) pitää hakea jotain vauvaöljyä sitten Tyypille kunhan kotiutuu ja ...vaikka mitä.

Kamalsti sitä pitää (ja pitää) hankkia. Mietin jo, että pitääkö. Totesin, että kyllä se amme ainakin pitää. Ei Tyyppiä oikein mahdu keittiön pienessä altaassakaan huljuttelemaan.

Tunnisteet:

2 Comments:

At 8:01 ip., Anonymous Anonyymi said...

Miepäs kerron sulle yhden huippusalaisuuden, joka osittain voi selittää sitä miks ne myyjät ei tuu kysyyn että "mitäsaisiolla". Okei joo, ylipäätään siellä ei kulttuuriin kuulu tulla "ahdistelemaan" (vaikkakin ylemmältä taholta siihen kehotetaan!). Mutta siis se huippusalaisuus. Ne myyjät ei välttämättä TIEDÄ paljon kakkaakaan niistä tuotteista mitä myyvät. Sit on vähän paha tulla tyrkyttään itseään asiakkaalle kun on jo valmiiks varma ettei kuitenkaan osais vastata yhteenkään kysymykseen, jota asiakas mahdollisesti esittäisi. Oon täysin varma, että kuka tahansa keskiverto asioihin perehtynyt raskas nainen tietää kaikista tissitarvikkeista yms. enemmän kuin.. sanotaanpa vaikka 80% niistä myyjistä. Ja mistäkö tämä johtuu? Siitä, ettei esim. uutta myyjää perehdytetä esim. tissitarvikkeiden (eikä kovasti minkään muunkaan) ihmeelliseen maailmaan, vaan siinä pitäis olla oma-aloitteinen. Ja työaikana ei yleensä ehdi vain hiplailla hyllyjä ja tutustua tuotteisiin, koskapa sitä työvoimaa ei oo liikaa ja pitää esim. lyödä ihmisten ostoksia kassaan. Ja mistäkö tiedän tämän? Siitä, että oon ite työskennellyt kyseisessä lafkassa erinäisiä kertoja ja aikoja (en enää tosin vuosiin). En juuri tuolla lastentarvikeosastolla, mutta niillä main kuitenkin. Surullista mutta totta, sekä kuluttajan että toisaalta myös myyjän kannalta. Kyllähän se turhauttaa jos oikeesti haluais harjottaa asiakaspalvelua mutta ei oo niistä tuotteista hajuakaan. Tosin en tiiä sitten josko siellä oiskin otettu parempi perehdyttämissysteemi käytäntöön, toivottavasti!

 
At 10:02 ip., Blogger Hanna Kopra said...

Siis W H A T !? Eikö Suomen vanhimmassa ja fiineimmässä ja kenties ainoassa tavaratalossa enää siis panosteta henkilökunnan perehdyttämiseen, kuten vanhoista mustavalkofilmeistä on saatu käsitys?!

Vaikka tosin. Mietin tuota siellä tänään. Tai siis mietin: "Toi ei välttämättä ole vielä itse ollut raskaana, ehkä se on jonkun kummi... Ja toi jos on synnyttänyt, niin siitä on jo todella... vuosikymmeniä".

Vähän samaahan sitä miettii aina kun joku myy sulle jotain. Autoa (onks tolla edes ajokorttia?), asuntoa (missä toi itse asuu?), vakuutuksia (onks tolla itellään mitään vakuutettavaa?) jne.

Mutta tosi ikävää, jos myyjiä ei keretä kouluttaa tai/ja perehdyttämään. Ottaisivat oppia Alkosta. Siellä sentään työntekijöitä valistetaan joka kuukausi uusista tuotteista, eikä se tarkoita että pitäisi olla suurkulutta. Siis työntekijän.

 

Lähetä kommentti

<< Home