Paksuna

Avoin foorumi etenkin allekirjoittaneelle purkaa hämmennystään, ilon ja ahdistuksen tunteita, ihmetellä alakulttuuria, joka ympäröi raskautta ja kummastella lässytyksen määrää. Yhteenveto Tyypin odotusajalta, joka loppui maanantaina 2.4.2007, juuri ennen virka-aikaa, eli 15:59.

maanantaina, tammikuuta 08, 2007

Haju vs. tuoksu

Olen pistänyt merkille, että haisen. Siis tavallaan se ei ole haju, mutten ole varma onko se nyt tuoksukaan. Se on niin uusi ja itselle omituinen, ettei siitä voi sanoa.

Aluksi, tuossa päivä pari sitten, ajattelin että olen keittiössä tupeksinut jotain [lue: kaatanut päälleni jotain tai muuta vastaavaa], mutta ei se sitä voi olla (päivästä toiseen... Tai siis voisi...). Ei se voi olla mitään jälkiruokaan liittyvää sotkuiluja. Sillä ehdottomasti siitä tulee mieleen jokatapauksessa jälkiruoka.

Tai sitten kaikesta vain tulee mieleen jälkiruoka. Ihan sama mistä on kyse. Porkkana=porkkanaleivos, peruna=perunajauho=mustikkapiiras jne.

Jostain luin, että vanilja tuo mieleen rintamaidon ja siksi se on tuon mahdollisen lähteen mukaan "hyvä tuoksu ensitreffeille", sillä miehet kokevat sen primitiivisesti hyvänä tuoksuna. Josko siis selitys olisi siinä. Tämä muistikuva osui tajuntaani ennen iltapitsaa (Maire käy joka ilta iltapitsalla). Vanilja. Ja tavallaan selityskin olisi... en mä nyt sano että hyvä, mutta kaivettavissa.

Mistä kummasta sen olen mahtanut lukea, sillä toinen paikka missä muistin vaniljan tuoksua kommentoidun oli Salakuunneltua.fi:

"Mikkeli, The Body Shop

Neljä tyttöä (13-14v) tutkiskelee hajuvesiä.

Tyttö #1: Aah, tää tuoksuu tosi ihanalle. Oks tää jotain vanilijaa?
Tyttö #2: On se, anna mä ruiskasen sitä mun kaulahuiviin.

Tytöt #1, #2 ja #3 ruiskuttavat vuoronperään hajuvettä kaulahuiveihinsa, kunnes tulee neljännen vuoro. Tyttö on juuri laittamaisillaan hajuvettä, kun hän yhtäkkiä kiljaisee.

Tyttö #2: Mitä nyt?
Tyttö #4: No en mä voi tätä laittaa, ku pojat ei kuulemma tykkää vanilijan tuoksuisista hajuvesistä! Mä kuulin ku yks tyttö sano niin koulus tänää. Ja nyt mä en voi enää olla teiän kanssa ku muute pojat luulee et se haju tulee musta ja sit ne kiertää mut kaukaa!
Tyttö #3: Voi ei apua, oks se totta?
Tyttö #4: No nii se sano. Mutta mä lähden tästä nyt ostaa sitä uutta ripsaria YKSIN. Heihei haniit!"

Kuva: täältä

Tunnisteet: , , , ,