Paksuna

Avoin foorumi etenkin allekirjoittaneelle purkaa hämmennystään, ilon ja ahdistuksen tunteita, ihmetellä alakulttuuria, joka ympäröi raskautta ja kummastella lässytyksen määrää. Yhteenveto Tyypin odotusajalta, joka loppui maanantaina 2.4.2007, juuri ennen virka-aikaa, eli 15:59.

maanantaina, tammikuuta 08, 2007

Äityisvaatteet

Minä olen ...kuten pappani velipoika sanoi jo 80-luvulla "komea tyttö", pitkä ja kookas. Hartiosta jää suurinosa yläosia kinkkanoiksi ja t-paidat yms. tuppaavat olemaan liian lyhyitä (ja minä inhoan, että tulee nk. napajäätikkö). Ja onhan minulla siis leveä lantio ja Annan sanojen mukaan ampiaisvyötärö (mikä on joo, liioittelua). Plus bundesliiganpohkeet...

Mutta paitojen pituuden takia olen usein ennenkin ostanut mammaosastolta esim. hihattomia paitoja, koska ovat pidempiä. Ja toisin kuin nämä "isojentyttöjenvaatteet", mammoille suunnatut vaatteet ovat ihan sellaisia ...nuorekkaita ja kivoja eivätkä tanttatelttoja.

Mutta en ole pitkään aikaan ostanut juuri mitään vaatteita, yleensäkään. Vasta nyt lempparifarkut (koska siis stretch ja malli antoivat mahalle myöten) ovat muuttuneet vähän tuskaa aiheuttaviksi. Eli että pitäisi ostaa pariksi viikoksi uudet farmaripyysat. Ehkä ostan, ehkä en. En tiedä. No on sitä ennenkin shopattu jotain, mitä pitää vain pari viikkoa (jos sitäkään).

Mutta viiden euron toppi on eriasia ostaa kappiin viemään tilaa, kun jotkut mammafarkut maksavat ...suolaisemmin. Jännä, mutta minusta tuntuu että jotenkin äityisvaatteet (muut kuin H&M:n ja kumppaneiden) maksavat enemmän siksi, että raskaana oleva nainen tahtoo jotain päällensä, epätoivoisesti. Niin epätoivoisesti, että repii rahat vaikka... mistä.

Äiti osti minulle kuvan paidan (hiekanvärisenä) Beluasta, alehintaan 20 euroa, kun alkuperäinen hinta oli ollut 79 eurorahaa!?! Jösses sentään. Jos markkahintaan haluaisimme kääntää, niin paidalla on lähdössä ollut hintaa yli 460 vanhaa rahaa. OMG!? Joku raja.

Ainahan voisi ajatella, että tulen uudelleen raskaaksi joskus ja silloinkin sitten niitä farmaripyysiä voisi käyttää. Ehkä niin nyt pitää lisämotivoida itseään. Sillä enhän minä voi perse paljaanakaan pyöriä.

Tunnisteet:

8 Comments:

At 4:43 ip., Anonymous Anonyymi said...

Helsingissä on Bebesin liike Kampissa, jossa on nyt alennukset meneillää. Ikinä en olisi muuten raatsinut äitiysvaatteita ostaa kuin 50% hinnanlaskulla (ja silloinkin vain halvimpia). Myös kaikilla nettiputiikeilla on alennuksia. Olen samaa mieltä, että raskausvaatteilla rahastetaan. Ei kai niiden tuotantokustannukset voi erota tavisvaatteista????

 
At 10:44 ip., Blogger Hanna Kopra said...

Niin, nyt olisi alennusmyynnit käynnissä... Ehkä sitä tarvitsee ihan käydä jotain katsomassa. Vaikka jo marraskuussa alkoi tuntua siltä, etten vaan jaksaisi yhtään heilua kaupoissa.

Siellä kun ei ole istumamahdollisuuksia ja vesssatkin jossain piilossa...

 
At 11:31 ip., Anonymous Anonyymi said...

Minä piipahdin Bebesin alessa. Miten ihmeessä äitiysliikkeen pukukopissa on sellaiset tuolit (eikä ne ole tuolit lainkaan, vaikka kovasti yrittävät). En minä päässyt edes ylös sieltä ilman miehen apua. Pehmeät ja matalat. Pitäisi lailla kieltää tuommoiset.

 
At 9:13 ap., Blogger Hanna Kopra said...

Ehkä Bebesillä ei olla ihan tajuttu... Jännä luulisi, että siellä käy raskautettuja naisia yksinkin. Niin, että luulisi henkilökunnan joutuvan Pekka Niskoiksi usein.

 
At 12:12 ip., Anonymous Anonyymi said...

Mä onnistuin ostamaan Lindexistä äippäfarkut noin kympillä. Ei huono. Ongelma on vaan se, ettei ne mee mulle enää kovin kauaa, niinku ei mitkään muutkaan farkut, vaikka ois kuinka tarkoitettu pallomahoille. Mun mahani malli kun on tyyppiä "haarovälistä leukaan", niin omat housut kävi mahdottomiks jo rv 14+. Seuraavaks siirtynen joihinkin kalsonkeihin, joita sitten käyttelen seuraavat kaks kuukautta. Toivottavasti ei tuu polliisi ja pysäytä mua kadulla kun juoksentelen kerrastossa.

 
At 12:16 ip., Blogger Hanna Kopra said...

Mä veikkaan, ettei poliisit edes uskaltais tulla. Niille riittää ehkä kaiken maailman "hassujen" pysäyttely ja siitä syntyvä ...draamankaari, ettei ne tahdo kuulla raskaanaolevien naisten syitä miksi ne kulkee kerrastossa. ;)

 
At 4:30 ip., Anonymous Anonyymi said...

Kalliita on, joo. Kävin kertaalleen Beluassa alkusyksystä ja peruuttelin hissukseen liikkeestä pois: farkut noin 90 euroa!

Omat mammavaatteeni olen rohmunnut UFFilta, kävin työmatkani varrella olevassa myymälässä alkusyksystä viikottain tsekkaamassa uudet tulokkaat. Nyt sitten järkytyksellä huomaan, että osa silloin ostamistani housuista on jo jäänyt pieniksi!

Mutta niistä kalsareista, ehkä niihin rakastuminen on äitiyshormonaalista, sillä kaikkien aikojen lemppareikseni ovat muodostumassa HooÄmmän mustat leveälahkeiset mammatrikoot, jotka ovat niin vahvaa ryhdikästä trikoota, että eivät näytä edes kovin pahoille. Vai onko tyylitajuni sulanut hormoonihöyryihin?

 
At 5:20 ip., Blogger Hanna Kopra said...

Sitä pitäisi aina ohi mennen ziigailla ihan kaikkea, että jos kohdille osuisi joku hyvä tarjous.

Mutta itse olen ollut shoppailun rintamalla niin laiska (että osa ystävissä on ollut ihan hulissaan), etten millään jaksaisi ravata usein kaupoissa.

Vaikka juuri siksi pitäisi, että jotain ale-juttuja pääsisi bongaamaan ja tekemään löytöjä.

On tää niin vaikeeta. Oot menemättä kauppaan, säästätä rahaa muttet saa housujakaan...

 

Lähetä kommentti

<< Home